Picbear logo Browse Instagram content with Picbear

#scenery

Posts tagged as #scenery on Instagram

11.412.486 Posts

A cloud is made of billows upon billows upon billows that look like clouds. As you come closer to a cloud you don't get something smooth, but irregularities at a smaller scale. #wanderlust #trekking #mountains #himalayas #landscape #landscapephotography #nature #natureza #naturephotography #spring #weather #hdr #purple #hue #clouds #cloudporn #skylovers #sunrise #sun #silhouette #view #scenery #hike #insta #instatravel #cloud9 #cloudchaser #like4like #skyview #yellow
❄️❄️❄️
Orang tempatan kata ni salah satu karya lama dari Prof. Ausbenz berkaitan telaga kasih sayang yang sempat diselamatkan pada tahun 50an dulu. Takdelah cantik mana rupanya telaga ni hmm. Orang kata perjalanan dia lama. Pergi 19 Feb, dijumpai semula hanya pada 19 feb 2 tahun kemudian. Tak byk maklumat penduduk tempatan tahu dari Prof. Ausbenz memandangkan keadaan dia yang sgt lemah dan longlai semasa dijumpai. Dengar khabar, lepas dia menghebahkan pasal penemuan telaga dan menyiarkan gambar yang sempat ditangkap pada umum, beliau kelihatan seolah olah tak berapa nak waras, sakit gatal-gatal dan lama lama dia hilang arah. Dia punya hilang arah tu sampai kan dia dia sekali hilang entah ke mana. Penduduk kata dia kena jangkitan parasite dari tempat telaga tu. Ada yang kata dia kena sumpah dengan penunggu telaga. Ada yang kata dia gila sebab 2 tahun bersendirian, hanya dia dan Dia shj yg tahu apa yg berlaku sepanjang tempoh tu. Tapi tu lah, orang ni mmg pandai cakap je kerjanya. Kejap org tu kata ni, kejap yg lain kata mcm tu. Biasalah. Manusia mmg suka buat assumption sendiri tanpa bertanya, lepas tu hebahkan cerita confident mcm dia yang lalui sendiri haha. Lama dah org tak ambil tahu pasal telaga ni. Sebab rata rata yang cari tak pernah nak jumpa, ada yang cari tapi tak balik balik dah. Entah jumpa ke tak lah tu huhu. Jadi berbalik pada mitos, telaga ni sebenarnya ada kuasa sakti yang menunggu. Yang dpt lepasi sakti tu hanyalah dia yang benar benar terluka dan berharap. Entah apa lah maksud tu aku pun tak paham. Aku nak tanya lebih dekat org kampung tadi, tapi diorang tengah busy nak siap siap solat jumaat. Dah tu kau tunggu apa lagi? Pergi lah buat buat mandi sunat hari jumaat, selawat, baca kahfi, pakai wangi wangi pergi solat, barulah Nabi bangga ada umat mcm tu, untung untung kang kau pulak yg dpt jumoa telaga kasih sayang ni haha 😉 . . #photooftheday #art #artwork #sketch #scenery #igersmalaysia #igersoftheday #igersjohor #waterbrush #watercolor #hobby . .
☁️🌬Follow me to see more of this beautiful island Oahu, Hawaii🏝photos taken by iPhone📱#hawaii #oahu #photography #photo #photos #picture #art #artwork #artist #photographer#sky#clouds#beautiful#amazing#scenery#wonderful#coconut#cloud#nature#sunny#picoftheday #sunset#twilight#burning#flaming#ocean#sea#horizon#golden
🐶おっ~😰風が冷たい😰 🐶寒いけどボスにはとっても気持ちの良いお散歩🐾だよねっ😊  #バーニーズマウンテンドッグ #大型犬のいる生活 #さんぽ #さんぽみち #公園 #そら #はな #木 #自然 #風景 #大好き #可愛い #bernesemountaindog #dogstagram #park #sky #flower #tree #nature #scenery #ilove #cute
Ruby Island, Wanaka. ... #wanaka #southisland #nz #newzealand #kiwi #mountains #scenery #landscape #nature #outdoors #nzmustdo #purenewzealand @purenewzealand @newzealandguide #destinationnz
Starting today, I need to forget what's gone. Appreciate what still remains and look forward to what's coming next. 😀 . . . #cheratingclubmed #beach #scenery #sea #nature #photography #picoftheday #potd #instaplace #igplace #instatravel #igtravel #holiday
#jiashan #university #weather #sky #sun #scenery #house #building #work #bad #beautiful#small  别人都是到处拍学校风景 我就只能拍拍天气
#repost @_realkingdomhan (@get_repost) ・・・ | RKH In frame: Ruido, caos, cotidianidad. Check out: @_realkingdomhan . #scenery #night #chaos #lifestyle #car #live #inspiration #motivation #inspirational #urban #motivational #strenght #awesome #city #nofear #citylifestyle #bus #ecuador #lights #inframe #c #i
Takin’ a walk with my babe and my momma! 😻

Loading